tisdag 15 juli 2008

Uderbar

Det är min älskling. Han har målat och sått i idag. Målat klart allt, nästan. Det ska bara målas runt två fönster. Sen är det stora jobbet gjort på huset. Bara grunden kvara att måla. Älsklingen har även hjälpt våran granne att måla idag. Varit hos sina föräldrar och hjälpt dem, samt varit chaufför åt sin syster. Så han har varit riktigt flitig. Det är mer än vad man kan säga om mig. Jag har inte gjort så mycket, då jag har haft känning av min migrän =( Får göra desto mer imorgon. Då har jag tänkt att baka sockerbullar och en rabarbermousse. Så har vi något smaskigt att bjuda gästerna på på torsdag. Mellan bakningen så får jag ta tag i städningen, för här börjas rent ut sagt se för j*vligt ut ;) Skämms nästa, men jag har inte haft någon ork till att städa. Nåja, bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete, som man brukar säga.

Måste inom de närmsta dagarna ta tagi jobbsökeriet, så att man får något jobb någon gång. Tar emot att göra det nu när jag har semester, men det är ett MÅSTE. Man kan ju inte gå här hemma och drälla hur länge som helst. Det blir vi inte rika på.

Nej nu ska jag lägga mig.

Natti natt

Inga kommentarer: