söndag 3 augusti 2008

Misslyckad

Det är så jag känner mig just nu. Sitter här och är gråtfärdig och tycker att allt är emot mig. Har presic bråkat men älsklignen. Egentligen var det om en skitsak, men i allafall. Vi har båda kortstubin i vissa lägen och just ikväll så har jag det. Men det känns som om jag inte räcker till för honom. Blir inte saker och ting gjorda när han vill det, så är helvetet löst. Men jag vill göra saker och ting i min takt. Men ikväll så blev det inte så, utan han fick sin vilja fram. Och det känndes som om jag inte gjort något idag, när ham började gnabba på mig. Så nu vill jag sitta och tycka synd om mig själva ett tag. Det blir bättre om en stund.

Nu till uppdatering av veckan:

I måndags kväll var vi bortbjudna, till älsklingens chefs föräldrar. Där blev vi bjudna på grillat med massor av goda tillbehör. Blev även intag av god dryck och en hel del skitsnack.

I tisdags var vi hemma och donade. Behövdes det också. För första gången i mitt liv så gjorde jag svartvinbärsgele. Var inte så svår att göra som jag trodde =)) Var även ute och fikade med en toppen vän och hennes son. Efter det gick vi hem till mig, där det blev lite bad. Lärde lille busungen att doppa huvudet och det tyckte han var hur kul som helst. Efter badet blev det kaffe och rabarbermousse.

I onsdags var vi och gjorde fint på våran hundsgrav. Efter det åket vi till Simrishamn och åt lunch. På eftermiddagen hade jag ett läkaresök inbokat. På kvällen hade vi gäster. Det blev en del bad med deras ungar. Grillen bjöd på lax och lyxburgare (från Ingelstakalkon). Det blev en toppen kväll. Och härlig var den också, så vi satt i uterummet hela tiden.

I torsdags så tvättade jag. Tvättkorgen hade blivit överfull. Skönt att ha det gjort. Vi fick äver fixat lite i trädgården.

I fredags var vi i Ystad och shoppade. Men innan dess var vi och åt lunch på ett fik i Tomelilla som heter Bullen och Bönan. Det blev vars en pastasallad. När vi var i Ystad blev det även en tur ner till stranden. Hade inte varit där någon gång i år. På vägen hem åkte vi on om till mina svärföräldrar. Resten av dagen var lugn.

Igår lördag var vi på folkrace hela dagen. Vi kom hem vars ett rött ansikte. Kunde extraknäcka som stopplyktor ;)

Idag har jag dragir upp alla rabarberna och kokat saft på dem. Blev även lite till frysen. Jag har även plockat och förvällt brytbönor, så att vi har lite av godsakerna till vintern. Sen har det blivit en hel del diskning, samt matlagning.

Så har våran vecka varit. Fullt upp med andra ord. Nu är semestern slut för denna gången. Nu dröjer det tre veckor tills älsklingen har semester igen. Men det ska vi väl kunna ta oss igenom utan större problem ;)

Oj, vilket långt inlägg det blev. Nu har jag babblat klart för denna gången.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Men lilla gumman jag hoppas det blir bättre. Du vet jag finns här för dig om du mår dåligt. Du finns för mig så finns för dig
många kramar

Anonym sa...

Hej,ibland blir allt så fel!Skönt är att kunna gå undan och tycka lite synd om sig själv en stund.Vi är alla olika och måste få göra saker i vår egen takt!Ha det gott!