måndag 8 september 2008

Chock

Här kommer dagens andra inlägg. Kan säga att det är mer positivt än det andra.

Mamma ringde för en stund sen och chockade mig. Hon ahde fått ett samtal från min älskade lilla syster i Schweiz. Syrran berättade att hon kommer till Sverige nästa månad och att hon vill träffa mig, mamma och pappa. Snacka om att jag blev glad. Nu känns dagen inte så hopplös mer.
Det tråkiga som hon berättade är att syrran ligger i skilsmässa. Hon har tre jätte gulliga ungar. tyvärr så har jag bara sett dem på bild. Till saken hör att jag har inte sett min syster sen hon fyllde 6 år, hon är bortadopterad. Så nu längtar jag till den 11 okt, för det är då hon har tänkt komma hit.

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,så roligt för dig att äntligen få träffa din kära syster!Måste kännas skakigt och samtidigt underbart!!Hoppas att det andra med jobb och ersättning löser sig för dig/er,verkligen trist!!Ingen är värdelös-alla har vi en plats att fylla,så även DU!!Glöm aldrig det!!Ha det bra och hälsa! Mia

Anonym sa...

Tillägg till förra kommentaren-klokt skrivet!Håller med och säger-Ingen är värd mer än någon annan!Bara för att man"tror sig ha allt är man inte bättre människa.Visst,pengar måste man ha men det är inte allt-hur man är är viktigare och det kan inga pengar ersätta!Ja,nu fick jag sagt mitt-ni /vi känner ej varandra,var bara tvungen att skriva då jag på en konstig vänster hamnade här!Ha de IB