måndag 1 september 2008

Jag lever ;))

Ni har kanske undrat om jag gjort det eller inte. Har varit så mycket förra veckan som skulle hinnas med, samt att jag varit sjuk. Men nu är jag här. Bättre sent än aldrig.

Nu är uteplatsen nästan färdig. Alla plattorna är på plats, nu ska det bara fogas, så att det ligger stabilt. Sen är det bara till att placera ut utemöblerna, sen voia la, KLART. Förhopningsvis ;)

I onsdags var vi på biltema i Helsingborg. Men gud vad besvikna vi blev på den butiken. Den är sunki och har dåligt utbud. Dom hade inte allt som vi skulle ha. Tacka vet jag biltema i Malmö. Där är frächt och utbudet är toppen. Efter shoppingen åkte vi lite längre norrut i Skåne, för att besöka en bekant. Där blev vi bjudna på världens smarrigaste landgång, säger bara MUMS. Kan säga att vi klämde var 1,5. Vilka slug vi är, men jag skäms inte ett dugg för det. Inte varje dag som man blir bjuden på det. Till eftermiddagskaffet blev det glass och persikohalvor. Gott det också.

I torsdags var vi hemma på förmiddagen. Så äsklingen körde på med uteplatsen. På eftermiddagen åkte vi först till min pappa och hans fru. Där blev vi bjudna på ägg och sill macka och kaffe till det. Efter det så blev det äpplekaka med vanlijsås. Jättegott. Mätta och belåtna så fortsatte vi till mamma, där det vankades ytterligare lite till kaffe. Äskligen fick en whisky till det.

I fredags var men vännina och hennes som här på förmiddags fika. Efter det åkte hon och hämtade sina flickor, sem begav vi oss alla till IKEA, för lite shopping. Jag gjorde av med HELA 98 kr. Så det blev ett väldans dyrt besök ;)) Älsklingen fortsatte med uteplasten. På kvällen skulle vi till mina svärföräldrar på kräftskiva. Det var jätte gott och sällskapet var trevligt.

I helgen har jag inte gjort så mycket då jag hafte feber och varit förkyld, mår mycket bättre nu. Älsklingen var en sväng till Ring Knutstorp i går för att titta på STCC. Där mötte han upp med en skolkamrat och dennes söner. I gårkväll var vi i Ystad och tittade på Ostindienfararen Göteborg. Bilder på båte finns bland mina foton.

Idag har jag varit på AF, vilat och tvättat. Ikväll var vi en sväng inom till Ystad för att köpa lite singel och stenmjöl, till uteplatsen. Det blev även införskaffat en hamock. Detta har vi pratat om att investera i i flera år. Men nu äntligen har det blivit av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,så fin uteplatsen blev!Vilket jobb-härligt med hammock-gillas!!!Fina foto du/ni tagit-katterna är gosiga!Ha det bra! Mia