tisdag 18 november 2008

Fika

Sitter i köket och skriver. Har en stor cappuccino och en lussekatt sidan om mig. Ska bli smaskit med en fika i den trista ensamheten. Vädret är rent ut sagt piss idag. Det ösregnar och blåser. Så det är härligt att kura inne med lite tända ljus. Får passa på att ha det när älsklingen inte är hemma. Han tycker inte om tända ljus =( Han tycker att det blir för varmt i rummet där de är och att det kan dofta förmycket från ljusen, fast det inte är doftljus.

Min bli gick inte igenom besiktningen igår. Det är handbromsen som ska fixas till, sen är det till att åka in med den igen ;)) Annars så hade vi en lugn dag igår. Älsklingen hade semester, han var på tandläkarbesök och ett besök hos öronläkaren. På vägen hem åkte vi inom till mina svärföräldrar och tog en fika. Väl i Tomelilla igen for vi iväg till blomsteraffären och köpte blomstercheckar (som jag skickat till min syster), det blev även inhandelat en ny dragkedja till min vinterjack. Den jag har i bara delar på sig grrrrrrr............Det är en alldels ny jacka, men jag tänker inta lämna tillbaks den, då jag har så svårt att hitta en jacka i min storlek. Då bytar jag hellre dragkedjan. På eftermiddagen pulades det lite här hemma. Älskligen fixade till det där ute och jag här inne.

Nej, nu tänkte jag att spela lite spel.

Kram tills vi ses igen

Inga kommentarer: