tisdag 11 november 2008

Så har det hänt igen

Säger bara fy f*n. Vi har en pyroman som härjar runt. Den senaste månaden har det varit ca 10 anlagda bränder här på Österlen. Och man misstänker att det är en och samma man som sätter fyr, men tyvärr så kan dom inte komma åt honom. För alla eventuella bevis går upp i rök. Än så länge är min "by" förskonad. Men hur länge till?? Man ser till så att det inte finns något brännbart framme runt huset. Tycker att det är så otäckt att han får härja fritt. Men skönt är att ingen människa har kommit till skada. Det är "bara" egemdom som brunnit. Men inte så bara för dom som råkat illa ut. Hoppas att det snart dyker upp något bevis, så att han åker fast.

Nu undrar ni säkert hur det gick i slaget om Ystad?? Jo, MITT lag VANN. Alltså YIF =)) Men i första halvleken såg det verkligen illa ut. Vi låg under mest hela tiden. Men når det var 5 min kvar så bytade vi målvakt och då vände det. I halvlek så ledde vi med ett mål. Sen drygade vi ut det i andra. När matchen var slut hade vi vunnit med fyra bollar. Det var ett härligt tryck på läktaren. Men tyvärr så finns det äver rötägg på handbollsmatcher. Och jag råkade ut för det. För enligt reglern och ur brandsäkerhets synpunkt så får det inte stå någon publik i gångarna ner till läktaren, men det brydde sig inte alla om. Jag var behård på det hela. Så jag fick höra att jag var det ena och det andra. Men det bekom mig inte. Men det värsta var att det var en äldre man som sa det. Jag bara tyckte att han kunde föregå med gott exempel för de yngre. Till slut fattade ha, men det satt långt inne. Men skam den som ger sig.

Idag har jag inget inplanerat under dagen. Ikväll ska jag på Oriflamemöte. Så jag tror att jag ska sätta mig och söka lite jobb, så att det blir gjort. Vill ju inte gå hemma i all evighet.

Kraaaaaaaaam

Inga kommentarer: