måndag 1 december 2008

Chock

För någon timme sen så fick jag ett tråkigt telefonsamtal från mamma. Hon berättade att en nära bekant till oss är sjuk, troligtvis en hjärmblödning. Blev vädligt chockad när jag fick höra det, då han är hälsan själva. Han har aldrig varit sjuk, förutom ett benbrott. Så nu sitter jag och väntar på besked om honom. Men tror inte att jag får höra något förns imorgon. Oron finns där så länge som man inte vet något.

Jag har chockat min kropp i en vecka nu ;) Den har fått fruktsallad varje dag i en vecka. Kors i taket, säger jag bara. För jag är väldigt dålig på att äta frukt. Detta har gjort att jag har dragit in på mitt chips ätande. Så det har ju något positivt med sig. Hoppas att detta håller i sig, för det är ju bara bra för mig och min kropp.

I helgen var vi och bowlade tillsammans med älsklingens jobb. Blev lite besviken på maten, men annars så var det jätte trevligt. Vi blev bjudna på det hela. Tyvärr så var jag inte så bra på bowlingen som jag trodde. Första rundan gick jätte bra, men sen blev det bara sämre och sämre. Men vad f*n gör det, för jag hade jätte kul och det är det som är det viktigaste.

Idag har jag varit på vattengympa hos sjukgymnastiken i Simrishamn. Det var hur ljuvligt som helst. Kroppen blev verkligen avslappnad i det varma härliga vattnet. Men jag var hur slut som helst efter passet. Så det var bara till att köra hem och fixa lite mat, sen blev det lite vila för mig. Välbehövligt kan jag säga, då jag sovit hur dåligt som helst inatt. Men det vet jag att det är mina värktabletter som orsakar det. Men förhoppningsvis så slipper jag dem snart. Så fort jag känner att gympan hjälper så slutar jag med tabletterna.

Nej, nu ska jag titta på en julkonsert med Sanna, Sonja och Shirley.

Kram till er alla

Inga kommentarer: