onsdag 19 december 2007

Julen är på G nu

Våran julgran i härligt mörker



Så här ser våran julgran ut på dagen
Jag säger bara fy bubblan för min löpande katt. Hon skriker i tid och otid. Det är synd om henne, precis som det är om oss som måste höra på henne. Har fått utskrivet p-piller till henne. Så dem har vi börjat med idag. Hon ska få en pilla om dagen tills alla löpsymptomen är borta, sen en iveckan fram tills vi kastrerar henne.
Igår fick vi hemköpt våran julgran. Fick den även på plats och pyntad. Blev väldigt nöjd med resultatet. Denna julen har jag valt att bara ha röda och vita kulor i granen. Kännde inte för att göra den för rörig i färgerna, då jag lätt kan hänga upp allt vad jag har i kulväg. Min äskling har hjälpt mig med att få granen till att stå rakt i foten, vilket tog sin lilla tid. Tyckte att vi fått till det bra igår. Men ack vad vi bedrog oss. Så vi har rättat till den ytterligare en gån ikväll. Nu står den så rakt den bara kan.
Idag har jag fått inslaget alla julklapparna, som vi har fått hemköpt. Ska iväg och leta efter en till mamma på fredag. Det är den sista julklappen som ska handlas in. Hittar jag ingen då, så har vi en tröja till henne, som hon själva valde ut när vi var i Malmö i söndags.
Imorgon ska jag till skolan för att ha en lektion i SPCS. Annars så kommer jag att plugga hemifrån resten av veckan. Har för övrigt gjort det alla dagar utom i måndags.
Nej, nu ska jag sätta mig hos älskligen min i soffa ock titta på TV.

Inga kommentarer: