måndag 31 december 2007

Nyår

Vart har detta året tagit vägen?? Tycker att det inte är på länge sen det var nyår senast. Men tydligen så är det ett år sen. Tar en paus i förberedelserna in för kvällen. Har inte så mycket kvar, men som vanligt står man där i sista minuten och lagar mat. Allt tilltugg till till fördrinken är klart. Förrätten är så gottsom klar, ska bara värmas på och spädas med lite grädde. Huvudrätten är på gång och efterrätten är klar.

Året har som sagt gått fort, men det har inte hänt så mycket för min del. I januari började jag på "vuxen"dagis, sedan mina stämpeldagar nästan var slut. Gick där fram till slutet av augusti, med ett kortare avbrott för ett jobb. I februai fyllde jag 35, men som vanligt så snöar min födelsedag in. I år vart det snöstor, så mina gäster kunde inte komma. Så min födelsedag blev uppskjuten. Slog ihop min födelsedag tillsammans med älsklingens i slutet av maj. Då vet jag att det inte är snöstorm. Våren försvann i ett nafs. Sommarn var väl inte mycket att skryta om. Jag var ledig under två veckor, men fick inte gjort så mycket. Vi hade iofs ganska så mycket gäster under dom veckorna. Annars så tog jag det lungt. I mitten av septermber började jag på en utb via AF i Malmö. Där läser jag till ekonomiassistent/administratör. Jag triv jätte bra på utb. I slutet av november utökas våran familj med ytterligare en katt. Hon blev väldigt fort accepterad av våran andra katt, så nu är här bus mest hela tiden. Julen har passerat och den firade vi hos mina svärföräldrar, som vanligt. Men nästa år har jag bestämt mig för att julen ska firas här hos oss, varken svärmor vill eller ej. Nu är det nyår och allt vad det innebär.

Vill bara avsluta med att önska er alla GOTT NYTT ÅR

Inga kommentarer: