lördag 22 december 2007

Julfest

Delar av YIF:s elitlag



YIF:s tänare Torben Winter och ass.tränare Marcus Lindgren





YIF:s egen lucia Jesper Lindgren. Visst är ha söt?? ;)



Igår var jag på julfest, som annordnades av YIF (Ystads IF, handboll). Det var en jättetrevlig fest. Det hela började med att A-laget spelade en match mot styrelsen. Det var en väldigt jämn match, som fick avöras med straffar. Tillslut sod A-laget som segrare med en boll. Efter matchen samlades vi på Bár a Bar för lite mingel. Sen vart det bussar som tog oss vidare till Ingelstorps Restauran, där vi avnjät ett gott julbord. Det blev massor av skratt och upptåg. Jag ade väldig tur när det var tid för lotter. Jag vann 3 kg Ahlgrensbilar och ett USB-minne. Så jag gick inte i förlust på mina lotter. Vi fick även besök av lucia (Rehab huset som stod för det). Snacka om att det blev ett asgarv när vi såg att det var Jesper Lindgren som var lucia. Han skätte det med bravur. Jesper drog även av Gläns över sjö och strand, som ett solo. Efter lucia och lottdragning forsatte kvällen med god dricka och ännu mera skratt.


Idag har vi varit en sväng till min pappa, för att byta julklappar. Där blev vi bjudna på lite fika. Stannade inte så läge då Robban hade en avtalad tid med sina föräldrar. Han skulle hjälpa den att byta ut ringklockan till ytterdörren. Jag åkte hem, för att fixa och dona lite. Annars så har vi inte gjort så mycket idag. Kommer att fortsätta med att ta det lungt.



Inga kommentarer: