onsdag 29 oktober 2008

Rädda, larma, släck

Det är vad jag har fått lära mig ikväll. Har varit iväg på en brandutbildning, som alla som är hallvärdar bör gå. För jag kan säga att även om man kan en del saker, så är det mycket som är nytt och väldigt lärorikt. Kvällen började på brandstationen i Ystad, men massor av info, fika och prova på att släcka bränder. Avslutade kvällen gjorde vi i ÖP-hallen, för att gå igenom vart det finns nödutgångar och brandsläckare. Kan säga att jag hade nollkoll på vart brandsläckarna fanns, men nu vet jag =))

I förmiddags var jag och skickade iväg ett brev till syrran med lite smått och gott i, bla slatlakris, som syrran älskar. Har även bakat pizzabullar och kokostoppar, SMASKENS!!!! Annars så har jag inte gjort så mycket, mer än att bota min huvudvärk.

Igår var jag iväg på anställningsintervju. Den som jag har berättat om tidigare. Får nog besked i denna veckan om jobbet är mitt. Jag tyckte att det gick jätte bra och arbetsplaten verkar hur bra som helst. Så nu återstår den tråkiga väntan. Men den som vänter på något gott väntar inte för länge.

Nej, nu känner jag hur John Blund strör sitt sovagrus i mina ögon.

Natti natti allesammans

Inga kommentarer: