torsdag 9 oktober 2008

Ser framåt

Idag känns det mycket bättre än igår. Det ser ljusare ut på jobbfronten. Har fått iväg någora jobbansökningar idag, samt att jag fått inbokat en anställningsintervju till nästa vecka =)) Det var på en av annonserna som jag skickade iväg idag. Så här går det undan. Har även varit en sväng till Af, för att diskutera min framtid. Min handläggare har ett intressant jobb åt mig ;)) Han ska presentera mig för en tilltänkt arbetsgivare. Jag kommer att få besked imorgon om hur arbetsgivaren ställer sig till att ta emot mig. Man kan bara hoppas att det ser positivt ut. För det skulle vara skönt om min arbetslöshet läser sig fort. Självklart så kommer jag att säka jobb på egenhand också. Jag kommer inte att förlita mig på att Af löser min situtation. Det mesta hänger på mig själva.

Efter Af besöket åkte jag till en väninna och tog en fika. Den var jättegod. Tack vännen för att du finns och stöttar mig. När jag var där så ringde min mobil. Det var från ett bemanningsföretag, som jag sökt jobb hos någon timme tidigare. De ville boka in en anställningsintervju någon gång nästa vecka. Vi bestämd att den blir av på onsdag eftermiddag. Ibland lönar det sig att fika *skratt*.

Nej, nu får jag återgå till städningen. Så att den blir klar någon gång =(( Vill ju att här ska vara fräscht när syrran kommer på lördag.

Kraaaaaaaam till er alla

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummarna det vet du.Blir glad som du om du har får ett jobb så himmal tråktigt gå hemma och du tack för du finns.
Kram